søndag 19. desember 2010

Ny bestilling klar til levering

Mariusdress og lue ble ferdig i dag.

5 kommentarer:

  1. Hei.
    Dressen ble super. Kan du sjekke for meg i oppskriften om det går ann å bruke tykkere garn som f.eks Smart garn fra Sandnes Garn Strikkepinner: 3 1/2
    Strikkefasthet: 22 = 10cm

    Jeg skal strikke genser/bukse/lue og votter i str. 3 og 5 år.
    Synes bloggen din er fin og du strikker kjempeflott :)

    SvarSlett
  2. Hei!

    Så flott at du likte dressen og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på strikkingen :)

    Oppskriften er tilpasset pinnenr. 2,5 og 3 så om du vil bruke tykkere garn som Smart så må du regne om antall masker for å få dressen den størrelsen du vil. Oppskriften er fra Sandnes garn.

    Mvh Ann Helen

    SvarSlett
  3. Tusen takk for svar. Jeg tok meg en tur til Ulla i Drammen etter at du svarte meg. De hadde heldigvis mønster i Smart garn. Jeg driver nå med de tovede dressene til barnebarna, en er ferdig om 10 omganger på hetta.
    Har vel brukt en uke så da er det en igjen før jeg setter igang med Marius settene. Jeg har ikke strikket så mye mønster så det blir nok en utfordring. Du er jo superflink :)
    Strømpene og pannebåndene ble selvfølgelig like fine som vanlig.
    God helg :)

    SvarSlett
  4. Hei!

    Da går det virkelig unna med dress-produksjonen hos deg :) Lurte på om jeg kunne få spørre deg om hva heftet med oppskrift i Smart-garn heter? Spennende med nye oppskrifter :)

    Mønsterstrikking kommer etter hvert, sikker på det blir kjempebra :)

    Tusen takk for fine kommentarer om strømper og pannebånd!

    God helg til deg også!

    SvarSlett
  5. Hei.

    Bare hyggelig :). Jeg kjøpte Tema 10 barn 2010 Sandnes Garnklassikere.

    Genser og kofte er fra størrelse 1 - 14 år, ingen bukse men lue. Buksen bruker jeg mitt mønster til surpompbukse/monster som jeg er så glad i. Sitter perfekt på barnebarna. Lager da litt av mønsteret nederst på bena og vrangbord nederst :)tror nok det vil passe. Skal ha den ene i lyse brun og den andre grå. Det er datter`n som har tatt ut farger selv. Spennende.

    Fortsatt god helg :)